tisdag 2 september 2008

Resan, och Sydafrika!

Då var man i Sydafrika för tredje gången. Resan gick smärtfritt. Första gången jag körde nattflyg ner till Afrika, sjukt jobbigt faktiskt. Tycker att det är otroligt svårt att sova på planet, alldeles för dåligt benutrymme. Jag påbörjade i alla fall resan med att hämta min reskamrat Jimmy J på centralstation i Göteborg, dit han tagit tåget från Hässleholm.Därefter tog vi oss till Landvetter där vi mötte upp med Fredrik och Jesper.Väl på landvetter satte vi oss och åt i väntan på flyg. Spelade även lite kinapoker. För de som inte vet vad det är kan ni googla!
Resan till Frankfurt gick bra. Väl i Frankfurt mötte vi upp med övriga gänget, Jimmy Ö, Jimmie G, Karl och Erik.På planet ner till Johannesburg så blev det lite kinespoker och försök till sömn. Framme i JHB mötte Drew upp oss på flygplatsen och tog oss till ett hotell alldeles vid flygplatsen i väntan på att de sista andra från VCpoker skulle anlända. Därefter väntade ett par minibussar som skulle ta oss till Sun City, vilket tog oss ungefär 2-2½h.
Väl Framme i Sun City så möttes vi av lite problem i lobbyn med våra rum. Men fick till sist våra rum efter att vi suttit ner och käkat lunch. Strutsgryta med grön curry och aubergine fick det bli, väldigt gott men rätt starkt. Efter detta gick vi till hotellrummet och chilla lite innan vi skulle ut på gemensam välkomstmiddag. Drickan flöda, maten var god och hånen var brutala. Middagen var väldigt lyckad.Väldigt mycket skratt. Fyllan blev lagom bra, gick sedan vidare till "Dance Arena", vilket visade sig vara helt tomt.Pokerlegenden "Hatten" visade hur man festar ordentligt och beställde in en flaska mousserande och en flaska vodka, och blandade detta med varandra. Riktigt gott -not-. Speciellt när de mousserande vinet var lika sött som att slicka på en polkagris, som hatten sa!
Dagen efter så gick vi upp och åt frukost vid 10,30. Vilket var sjukt gott. Var faktiskt inte alls bakis eller så.Efter detta begav vi oss ner till Valley of Waves, dock så fungerade ingenting här nere. Då de höll på att fixa någonting med strömförsörjningen i hela Sun City. Så vi satt där nere och spelade kinapoker ett bra tag istället.
Efter chillet i värmen så blev det lite mat innan vi skulle ut på safari. Vilket inte var riktigt lika bra som alla de andra safaris jag var på. Men den får anses vara okej, fick ett par fina bilder. Ska se om jag kan lägga upp längre fram under veckan. När safarin var klar, så åkte vi iväg på gemensam middag på en grekisk restaurang. Åt Souvlaki, och till detta fick vi mycket god dricka, förrätter m.m.Drack lite vitt vin och så! Förövrigt så var Clonie Gowen, Michael Binger och Shannon Elizabeth på restaurangen. Ja ni vet Shannon som spelade Nadja i American Pie!.
Sitter nu på Karls och Jespers rum, vi har spelat lite mario kart 64, och tar de lugnt.